Kontakt os i dag på telefon 76 26 96 00
  • Glasfacaden åbner op for værelset og lyser op ind i rummet.

    Glasfacaden åbner op for værelset og lyser op ind i rummet.

TIVOLI HOTELS ÅBNE BADERUM VAR DEN ØKONOMISK RIGTIGE SATSNING

For at være attraktiv overfor internationale gæster på danske hoteller og konferencecentre, er det afgørende at leve op til deres krav til indretning af værelser. Det forudsætter at bygherrer følger med i forventningerne til indretning og at de tør implementere nye løsninger, som hos Tivoli Hotel & Congress Center, da de fik værelser med integrerede baderum.

Byggeriet af hotel- og konferencefaciliteter kræver mere end at følge med i nye krav fra danske og internationale gæster. De spændende løsninger skal også implementeres i byggeprojekterne. Hotel- og konferencecentrene kender kravene, og forventer de bliver implementerede i løsningsforslag fra bygherrerne.
Den forståelse havde Arp-Hansen, da de skulle opføre det ny Tivoli Hotel & Congress Center i 2015, hvor de valgte værelser med internationale designløsninger. Siden har det vist sig at være den helt rigtige satsning, da værelserne er eftertragtede af de internationale gæster.

 

277 executive værelser

Ifølge HORESTA er antallet af helt store hoteller med flere end 250 værelser vokset med en tredjedel siden 2008. Det nye Tivoli Hotel & Congress Center byggede da også 277 executive værelser med et internationalt tilsnit.
“Vi ville gerne have et internationalt, anderledes badeværelse frem for det klassiske. For selve hotelværelset skaber det mere åbne og integrerede rum. Det var en modig beslutning at indrette på denne måde, men det har vist sig at være den rigtige, for både driftsmæssigt og afsætningsmæssigt er det rigtig godt. Det har vist sig at være et populært produkt, som mange gæster efterspørger,” fortæller direktør i Tivoli Hotel & Congress Center, Jakob Ellermann.

Leverandøren af badeværelserne, direktør Henning Jørgensen fra badelement.dk tilføjer: “Det specielle er, at badeværelserne har en glasfacade ind til selve værelset, og er opdelt i to rum. I det inderste rum er der toilet og bruser, mens bord og tilhørende håndvask er i rummet med glas ud til værelset .”

 

Bevidste gæster forventer high end design

Gæsterne til Tivoli Hotel & Congress Centers executive værelser er forretningsrejsende og par på citybreaks, der skal have en oplevelse. Efter analyser og vurderinger fandt leverandørerne af badeværelserne, Badelement ApS og Duravit A/S, en fælles interesse med bygherre i at opgradere fra standardkomponenter til high end løsninger, som matcher kundernes efterspørgsel.
“Mange forretningsrejsende, som ofte er afsted, foretrækker at overnatte på hoteller, som har samme funktionelle og æstetiske niveau som hjemme. Det stiller krav til indretningen, og det er det vi har løst ved at vælge high end produkter til Tivoli Hotel & Congress Center. Valget faldt på Philippe Starck, fordi hans designs appellerer til den bevidste forbruger,” fortæller konsulent hos Duravit, Annette Wandsø, og forklarer:
“Folk stiller store krav i dag og vil ikke bo ringere på hotellerne end hjemme, slet ikke forretningsrejsende, og for os handler det om at møde de bevidste forbrugere, og samtidig tilpasse os hotellets niveau.”

For yderligere at imødekomme fremtidens krav til toiletforhold og internationale gæsters hjemlige vaner, er der på flere værelser valgt toilet med elektronisk bidetfunktion med varmt vand, varme i sædet og forskellige vaskemuligheder, som forudsiges også i Danmark at blive efterspurgt i private hjem.

 

Badelement og Tivoli Hotel.

Det åbne baderum giver kant til værelset, som tiltrækker internationale gæster til hotellet.

 

Moderne løsning og hurtigt byggeri

Hos Tivoli Hotel & Congress Center er der ingen tvivl om, hvor afgørende interiør er, for at tiltrække gæster.
“Gæsterne bor på de værelser, fordi der er det badeværelse i, og vi ser det som en moderne og tidssvarende løsning på at lave et interessant hotelværelse. High end installationerne spiller en stor rolle, fordi gæsterne foretrækker de lækre og anerkendte produkter. Det er også noget vi ser en enorm værdi i – også ved at de ikke går så let i stykker,” forklarer Jakob Ellermann, og tilføjer: “Omkring samarbejdet med Badelement og Duravit var der ikke noget slinger her. Vi vidste, at her fik vi noget ordentligt og hurtigt. Vi fik et ensartet produkt, og det gør det hurtigt at bygge et hotel.”

 

Fakta

Tivoli Hotel & Congress Center

Hotellet har 679 værelser fordelt på to tårne og 2 pools, hvoraf den ene har glasbund og svæver ud over hotellets facade på 12. etage. Der er 55 mødelokaler, hvor det største lokale har plads til 2400 gæster. Hotellet har desuden 3 restauranter og 4 barer, samt P-hus med 450 pladser.

Få et indtryk af baderummenes indretning på Tivoli Hotel & Congress Centers hjemmeside her.

 

Badelement ApS

Badelement er Europas førende producent af præfabrikerede badekabiner, som i stadig stigende grad anvendes inden for byggeriet. Badelement udvikler, producerer og leverer mere end 2500 badekabiner om året til dansk byggeri.

Video om produktion og klargøring af badekabinerne, samt montering på byggepladsen.

 

Badelement har desuden udviklet ”Team Badelement”. En interessegruppe og netværk bestående af en kreds af samarbejdspartnere, som arbejder sammen for at sikre konstant god kvalitet og ekstra beredvillighed, når der skal løses kritiske opgaver. Netværket består af: GROHE A/S, Duravit, Unidrain, Colour Ceramica, HTH, Pressalit Care, Brødrene Dahl, Brødrene Kier, Erichsen & Co. og Robert Kaczmarek.

Team Badelements præsentationsvideo:

 

Duravit

Ved udvikling af produkter arbejder Duravit primært sammen med eksterne anerkendte designere, så de får et produktsortiment af høj kvalitet og æstetik, og har bl.a. samarbejdet med Philippe Starck igennem 25 år. Duravit bliver 200 år i 2017 og har med sig solid erfaring i arbejdet med porcelæn. De leverer installationer til hele kundepaletten – fra ungdomsboliger til luksushoteller. Duravit Danmark startede op i 2004 og her er i dag syv personer tilknyttet.

 

Yderligere oplysninger:

Henning Jørgensen, direktør, Badelement, tlf. 2016 5474, mail: hj@badelement.dk

AA RatingBørsen Gazelle 2014Børsen Gazelle 2013Dansk Byggeri